Nadat de bestuursleden afgelopen week de handtekening gezet hebben bij de notaris in Ridderkerk is de oprichting een feit! Kort na de inschrijving ontving de stichting ook de inschrijving van de Kamer van Koophandel.
Sommige dingen beginnen klein, vanuit een idee, een passie of simpelweg de overtuiging dat iedereen mee moet kunnen doen. Meer dan 15 jaar geleden begonnen wij met één duidelijke missie, kinderen met ASS een plek geven binnen het voetbal waar zij zich veilig, begrepen en vooral zichzelf kunnen voelen.
In al die jaren hebben we gezien hoeveel impact sport kan hebben, niet alleen op het veld, maar ook daarbuiten.
Kinderen die groeien in zelfvertrouwen, sociale contacten opbouwen, plezier ervaren en ergens écht bij horen, dat is waar we het altijd voor hebben gedaan en waar we ons iedere keer opnieuw met hart en ziel voor inzetten.
Sinds de ondertekening bij de Notaris voelt het alsof al die jaren inzet, liefde en doorzettingsvermogen samenkomen in een bijzonder moment. Na twee jaar van plannen maken, gesprekken voeren, dromen uitwerken en hard werken is Stichting ASS Voetbal Nederland officieel een feit, een moment waar we ontzettend trots op zijn.
Trots dat we dit samen hebben bereikt met zo’n mooie groep betrokken mensen. Mensen die zich al jarenlang belangeloos inzetten, geloven in de kracht van aangepast voetbal en iedere keer weer klaarstaan voor de spelers, ouders en begeleiders. Zonder die gezamenlijke passie was dit nooit mogelijk geweest.
Met Stichting ASS Voetbal Nederland willen we een nog groter bereik creëren, zodat nog meer kinderen met ASS de mogelijkheid krijgen om te genieten van voetbal in een omgeving die bij hen past. Een plek waar begrip, structuur, plezier en ontwikkeling centraal staan.
Daarnaast willen we ons verder gaan inzetten voor jongeren en volwassenen, want ook voor hen is het belangrijk om te kunnen sporten, onderdeel te zijn van een team en ervaringen met elkaar te delen. We willen kennis, ervaringen en middelen bundelen, elkaar versterken en samen bouwen aan iets dat nog groter en mooier wordt dan het nu al is.
Met grote dank aan alle sponsoren die dit mogelijk hebben gemaakt. Dankzij jullie steun kunnen we blijven groeien en bouwen aan een toekomst waarin nog meer mense n met ASS de kans krijgen om te sporten, zich te ontwikkelen en vooral plezier te beleven. Wat ooit begon als een idee, groeit nu uit tot iets landelijks en dat maakt ons dankbaar, trots en vooral ontzettend gemotiveerd voor alles wat nog gaat komen.
